Äntligen verkar vintern släppa sitt grepp och vi har förhoppningsvis en fin vår att se fram emot. Lite nyheter inför utesäsongen, som redan har presenterats i brevlåda och på Facebook-sidan. Vi kommer att göra om skötselveckorna i år. Ibland måste man röra runt i grytan och testa nya grepp för att se om vi kan få till det på ett bättre sätt. Alla hushåll kommer från och med i år att få en vecka var och ett skötselområde att ansvara för, istället för att dela på alla områden under två veckor med flera grannar. Vi hoppas att det ska bli tydligare nu att alla har ett ansvar att ställa upp. Om man inte kan/är bortrest/sjuk eller annat på sin vecka- då byter man med någon snäll granne. Schemat har delats ut i brevlådan, men man hittar det också under Skötselveckor här på hemsidan. Där finns också all information om indelning av områdena vi ska sköta.
Innan vi drar igång sommaren ordentligt, ska vi såklart ha en gemensam städdag, som alltid. Vi kommer i år träffas söndagen den 23 april klockan 10 och fördela uppgifterna mellan oss. Vi samlas utanför soprummet som vanligt. Efteråt bjuds det på fika och ett spännande lotteri för dom som har medverkat. För att vi ska kunna beräkna ungefär hur många som kommer, vill vi gärna att ni anmäler er, antingen via formuläret på Facebook eller via talongen som kom med i brevlådan.
Vi vill också passa på att informera om att sopbilen för gruset, kommer den 19 april och gör rent gatorna mellan husen. Passa gärna på att sopa ut gruset från din garageuppfart, så följer det med bilen härifrån.